de
febrer

Diccionari educatiu.
DICCIONARI LOGSE-CATALÀ
Davant la complexitat que ha adquirit el vocabulari de l'àmbit de l'ensenyament, des de la implantació de la LOGSE-LOE, aquest és un recull pensat per ajudar a aquelles persones que, quan llegeixen alguna cosa sobre el tema, no entenen res (com resulta lògic i natural).
ADAPTACIÓ CURRICULAR "ACI": Donar llibres de primària als alumnes de secundària.
ADAPTACIÓ CURRICULAR INDIVIDUALITZADA "ACIs": Donar llibres de primària als alumnes de secundària (però un diferent a cada alumne).
ALUMNE A QUI EL PROFESSORAT NO HA SABUT MOTIVAR: Gandul. Mal estudiant. Brètol.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: Dedicar més estona als alumnes que no serveixen per estudiar, que als que serveixen.
AVALUACIÓ INICIAL: Test de principi de curs que serveix perquè el professor constati que els alumnes no saben res.
AVALUACIÓ FORMATIVA: Exàmens parcials.
AVALUACIÓ SUMATIVA: Exàmens finals.
COMPETÈNCIA SOCIAL: Es diu que un alumne té "competència social" quan el noi o noia sap llegir, és prou ben educat i sap comptar el canvi que li tornen a les botigues.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES: Saber fer la O amb un "canuto".
CONSTRUCTIVISME: Secta fanàtica (i perillosa) que afirma que els nens i adolescents aprenen les coses sols i que propugna que el mestre o el professor, mentrestant, se'ls estigui mirant.
CRITERIS D'AVALUACIÓ: Llista de les coses que puntuen per a la nota.
CRÈDIT: Fragment d'assignatura que dura 30 hores.
CRÈDIT VARIABLE: Assignatura "maria".
CRÈDIT DE SÍNTESI: 30 hores pasturant. La Síntesi del Descrèdit del Sistema Educatiu.
CURRÍCULUM: Programa. Pla d'estudis. (Però en llatí, que queda més guai)
NIVELL EDUCATIU: Curs.
UNITAT DIDÀCTICA "UD": Lliçó. Tema.
ACTIVITAT D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Exercici.

DIVERSITAT: Conjunt d'alumnes justets i/o ganduls. També s'hi inclouen els brètols i els predelinqüents.
EIXOS TRANSVERSALS: Intentar que els alumnes no es droguin, no atropellin les iaies amb la moto i no tinguin relacions sexuals sense preservatiu.
ESCOLA INCLUSIVA: Posar les pomes sanes i les podrides al mateix sac. (La
intenció és que les podrides es tornin sanes però el resultat és que moltes de sanes, acaben podrides)
ESTABLIR UNA RELACIÓ D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Fer classe.
EXCEL·LÈNCIA: Hmmm... Aquest diccionari no és prou potent. És millor que li pregunteu al Conseller d'Ensenyament.... ai, perdó, d'Educació.
GRADUAT EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA: Cartolina DIN A-3 que serveix per decorar l'habitació.
MEDIACIÓ: Intentar que un alumne li torni a l'altre l'mp3 que li ha mangat. Art de fer que el cornut pagui el beure.
PEDAGOGIA: Bruixeria disfressada de medicina. Pseudociència tan ignorant que ignora la seva pròpia ignorància.
POLIVALÈNCIA CURRICULAR: Fenomen que es dóna quan un professor de física dóna classes de socials.
POSAR ELS ALUMNES EN SITUACIÓ D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Fer que seguin i que callin.
PRIMÀRIA: Part de l'EGB. Segons edat: de 1r a 6è d'EGB. Segons nivell: de 1r a 3r d'EGB.
3r D'ESO :1r de BUP, però molt més fàcil.
1r de BATXILLERAT: 5è d'ESO. 3r de BUP, però infinitament més fàcil.
1r de CARRERA: 3r de BUP i COU en un sol any. Es fa a la universitat.
CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ: 1r grau d'FP, però dos anys massa tard.
PROGRAMA DE GARANTIA SOCIAL "PGS": Refugium pecatorum (En català, refugi dels pecadors). Llar d'infants per a adolescents en edat laboral. Pàrking.
PRÀCTICA REFLEXIVA: Preparar les classes abans de fer-les.
PROJECTE CURRICULAR "PC": Abans PCC. Armari molt gros amb molts papers que es sol obrir
un cop a l'any quan ve l'inspector.
PROFESSOR AMB COMPETÈNCIA CURRICULAR: Professor que en sap molt i que explica bé.
RELACIONS POSITIVES A L'AULA: Comptar a 10 i respirar fons per reprimir les ganes d'insultar un alumne. (I no cal dir, de donar-li un bolet, que val 30
Euros –vegeu jurisprudència corresponent-).
SALUT I BENESTAR DEL PROFESSORAT: No acabar tancat al manicomi.
Prescindir dels serveis del foniatra.
(NOVES) TECNOLOGIES: Informàtica.
TIC: Informàtica (quan ja t'has cansat de dir "Noves Tecnologies").
TAC: Informàtica (quan ja t'has cansat de dir TIC).
Publica un comentari a l'entrada