Ma Jesús
Molt bo l'anunci que m'he trobat pel YOUTUBE.
Senyor! Senyora! i tu mires als dos costats i dius: Ah! em diu a mi!
Jo, SENYORA? tan major em veu?
Vaig a comprar-me un espill nou!



Ma Jesús
Quan són menuts te'ls menjaries
i quan són majors,
t'arrepenteixes de no haver-te'ls MENJAT!


Ma Jesús
Una de les ferramentes necessàries per a personalitzar qualsevol treball, és el tipus de lletra utilitzada.

Per internet es poden trobar moltes pàgines amb lletres .

Ací teniu l'enllaç a dues de les pàgine
s que a mi m'han servit més.


* La primera pàgina té tot tipus de lletres, ordenades alfabèticament. I al costat del nom podeu vore una mostra de la lletra, així com l'enllaç de descàrrega.





* L'altra és una pàgina on trobareu les lletres que més s'utilitzen en l'escola per a preparar fitxes i controls, sobretot en el primer cicle d'ed. primària i en ed. infantil.
A la mateixa pàgina s'explica com instal.lar-la.


Les dues pàgines deixen baixar les fonts (lletres) sense pagar res.

Si algú té dificultats per a baixar-les o instal.lar-les que deixe un comentari per a ajudar-li.
Ma Jesús

Diccionari educatiu.
DICCIONARI LOGSE-CATALÀ
Davant la complexitat que ha adquirit el vocabulari de l'àmbit de l'ensenyament, des de la implantació de la LOGSE-LOE, aquest és un recull pensat per ajudar a aquelles persones que, quan llegeixen alguna cosa sobre el tema,
no entenen res (com resulta lògic i natural).

ADAPTACIÓ CURRICULAR "ACI": Donar llibres de primària als alumnes de secundària.

ADAPTACIÓ CURRICULAR INDIVIDUALITZADA "ACIs": Donar llibres de primària als alumnes de secundària (però un diferent a cada alumne).

ALUMNE A QUI EL PROFESSORAT NO HA SABUT MOTIVAR: Gandul. Mal estudiant. Brètol.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: Dedicar més estona als alumnes que no serveixen per estudiar, que als que serveixen.

AVALUACIÓ INICIAL: Test de principi de curs que serveix perquè el professor constati que els alumnes no saben res.

AVALUACIÓ FORMATIVA: Exàmens parcials.

AVALUACIÓ SUMATIVA: Exàmens finals.

COMPETÈNCIA SOCIAL: Es diu que un alumne té "competència social" quan el noi o noia sap llegir, és prou ben educat i sap comptar el canvi que li tornen a les botigues.


COMPETÈNCIES BÀSIQUES: Saber fer la O amb un "canuto".

CONSTRUCTIVISME: Secta fanàtica (i perillosa) que afirma que els nens i adolescents aprenen les coses sols i que propugna que el mestre o el professor, mentrestant, se'ls
estigui mirant.

CRITERIS D'AVALUACIÓ: Llista de les coses que puntuen per a la nota.

CRÈDIT: Fragment d'assignatura que dura 30 hores.

CRÈDIT VARIABLE: Assignatura "maria".

CRÈDIT DE SÍNTESI: 30 hores pasturant. La Síntesi del Descrèdit del Sistema Educatiu.

CURRÍCULUM: Programa. Pla d'estudis. (Però en llatí, que queda més guai)

NIVELL EDUCATIU: Curs.

UNITAT DIDÀCTICA "UD": Lliçó. Tema.

ACTIVITAT D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Exercici.


DIVERSITAT: Conjunt d'alumnes justets i/o ganduls. També s'hi inclouen els brètols i els predelinqüents.

EIXOS TRANSVERSALS: Intentar que els alumnes no es droguin, no atropellin les iaies amb la moto i no tinguin relacions sexuals sense preservatiu.

ESCOLA INCLUSIVA: Posar les pomes sanes i les podrides al mateix sac. (La
intenció és que les podrides es tornin sanes però el resultat és que moltes de sanes, acaben podrides)

ESTABLIR UNA RELACIÓ D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Fer classe.

EXCEL·LÈNCIA: Hmmm... Aquest diccionari no és prou potent. És millor que li pregunteu al Conseller d'Ensenyament.... ai, perdó, d'Educació.

GRADUAT EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA: Cartolina DIN A-3 que serveix per decorar l'habitació.

MEDIACIÓ: Intentar que un alumne li torni a l'altre l'mp3 que li ha mangat. Art de fer que el cornut pagui el beure.

PEDAGOGIA: Bruixeria disfressada de medicina. Pseudociència tan ignorant que ignora la seva pròpia ignorància.

POLIVALÈNCIA CURRICULAR: Fenomen que es dóna quan un professor de física dóna classes de socials.

POSAR ELS ALUMNES EN SITUACIÓ D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Fer que seguin i que callin.

PRIMÀRIA: Part de l'EGB. Segons edat: de 1r a 6è d'EGB. Segons nivell: de 1r a 3r d'EGB.
3r D'ESO
:1r de BUP, però molt més fàcil.

1r de BATXILLERAT: 5è d'ESO. 3r de BUP, però infinitament més fàcil.
1r de CARRERA: 3r de BUP i COU en un sol any. Es fa a la universitat.

CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ: 1r grau d'FP, però dos anys massa tard.

PROGRAMA DE GARANTIA SOCIAL "PGS": Refugium pecatorum (En català, refugi dels pecadors). Llar d'infants per a adolescents en edat laboral. Pàrking.

PRÀCTICA REFLEXIVA: Preparar les classes abans de fer-les.

PROJECTE CURRICULAR "PC": Abans PCC. Armari molt gros amb molts papers que es sol obrir
un cop a l'any quan ve l'inspector.

PROFESSOR AMB COMPETÈNCIA CURRICULAR: Professor que en sap molt i que explica bé.

RELACIONS POSITIVES A L'AULA: Comptar a 10 i respirar fons per reprimir les ganes d'insultar un alumne. (I no cal dir, de donar-li un bolet, que val 30
Euros –vegeu jurisprudència corresponent-).

SALUT I BENESTAR DEL PROFESSORAT: No acabar tancat al manicomi.
Prescindir dels serveis del foniatra.

(NOVES) TECNOLOGIES: Informàtica.

TIC: Informàtica (quan ja t'has cansat de dir "Noves Tecnologies").

TAC: Informàtica (quan ja t'has cansat de dir TIC).
Ma Jesús
Aneu passant les pàgines des de dalt, i tingau paciència , tarda un poquet en carregar cada pàgina
Tutorial Disfraz Carnaval Gospel
Ma Jesús

El PAÍS: El alumno, de 15 años, mete un lápiz de memoria en el ordenador. En él encontrará las preguntas y, buceando en la computadora como si lo hiciera en Internet, hallará pistas para responderlas. Al terminar, el estudiante entregará el lápiz de memoria, con las respuestas, al examinador. Esto es la sociedad de la información y la comunicación entrando en el informe Pisa de la Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (OCDE, foro de los países más ricos del mundo), que este año medirá por primera vez las capacidades de los alumnos para manejarse en la era digital a través de una prueba de lectura en formato electrónico.

"Los buenos lectores en formato digital deben ser capaces de navegar alrededor de los textos a través de información explícita y de hipervínculos, además de dominar las herramientas de navegación por Internet, como los menús", explicaron en una conferencia Juliette Mendelovits, Tom Lumley y Barry McCrae, del instituto de investigación educativa de Australia, país que también participa en la versión digital de Pisa 2009.

Además, la prueba intentará evaluar si los jóvenes son capaces de "juzgar la relevancia y la corrección de una información (algo necesario para utilizar cosas como Google o Wikipedia), a diferencia del uso de una enciclopedia, donde la información ya está ordenada y se asume que es correcta", añade Schleicher. "Por supuesto, todas esas habilidades de alguna manera estarán correlacionadas con las de la lectura tradicional, pero mucho menos de lo que a menudo se asume", continúa el director de Pisa. De hecho, los resultados de la prueba de lectura electrónica se ofrecerán de forma independiente de los de lectura impresa.

En 2009 sólo una avanzadilla de chavales harán el test digital (unos 2.100 de los 25.000 alumnos que harán las pruebas de Pisa en España). Tendrán 40 minutos para completar 27 preguntas, a diferencia de las dos horas que tienen para completar las pruebas sobre papel de matemáticas, ciencias y lectura. Cada año la prueba tiene más preguntas sobre una de ellas y esta vez será la lectura.